Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Niebylcu informuje o możliwości skorzystania z pomocy w ramach Programu „Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej”, współfinansowanego ze środków Funduszu Solidarnościowego.
Głównym celem Programu jest wprowadzenie usług asystenta jako formy ogólnodostępnego wsparcia w wykonywaniu codziennych czynności oraz funkcjonowaniu w życiu społecznym, której adresatami są:

  • dzieci do 16. roku życia z orzeczeniem o niepełnosprawności łącznie ze wskazaniami: konieczności stałej lub długotrwałej opieki lub pomocy innej osoby w związku ze znacznie ograniczoną możliwością samodzielnej egzystencji oraz konieczności stałego współudziału na co dzień opiekuna dziecka w procesie jego leczenia, rehabilitacji i edukacji oraz

Wymagane dokumenty:

- Karta zgłoszenia do Programu „Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej”– edycja 2022,

- orzeczenie o niepełnosprawności.

Dokumenty należy składać w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Niebylcu do 20 października 2021 r. Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Niebylcu  17 2773046.

https://www.gov.pl/web/rodzina/Program-Asystent-osobisty-osoby-niepelnosprawnej-edycja-2022

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Niebylcu informuje o możliwości skorzystania z pomocy w ramach Programu „Opieka wytchnieniowa”, współfinansowanego ze środków Funduszu Solidarnościowego.
Głównym celem Programu jest wsparcie członków rodzin lub opiekunów sprawujących bezpośrednią opiekę nad:

1) dziećmi z orzeczeniem o niepełnosprawności,

2) osobami posiadającymi:

  1. orzeczenie o znacznym stopniu niepełnosprawności
  2. orzeczenie traktowane na równi z orzeczeniem o znacznym stopniu niepełnosprawności

- poprzez możliwość uzyskania doraźnej, czasowej pomocy w formie usługi opieki wytchnieniowej.
Usługi opieki wytchnieniowej świadczone będą w miejscu zamieszkania osoby z niepełnosprawnością. Liczba przyznanych godzin wsparcia zależeć będzie od potrzeb potencjalnych beneficjentów oraz od możliwości organizacyjnych (realna możliwość świadczenia usług w wymaganym wymiarze i w oczekiwanym trybie). Z programu mogą skorzystać osoby zamieszkałe na terenie gminy Niebylec.

Wymagane dokumenty:

- Karta zgłoszenia do Programu „Opieka wytchnieniowa”– edycja 2022,

- orzeczenie o niepełnosprawności.

Dokumenty należy składać w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Niebylcu do 20 października 2021 r. Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Niebylcu  17 2773046.

https://www.gov.pl/web/rodzina/program-opieka-wytchnieniowa---edycja-2022

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Niebylcu informuje, że w dniach od 20 do 31 sierpnia 2021 r. w godzinach od 9.00 do 10.30 będą wydawane artykuły żywnościowe,  po wcześniejszym zakwalifikowaniu osoby lub rodziny.

Do otrzymania pomocy żywnościowej uprawnione są osoby posiadające skierowania wydawane przez GOPS Niebylec oraz osoby aktualnie kwalifikowane przez GOPS Niebylec. Pomoc mogą otrzymać osoby/rodziny znajdujące się w najtrudniejszej sytuacji (np. ubóstwo, sieroctwo, bezrobocie, niepełnosprawność, długotrwała lub ciężka choroba) oraz których dochód nie przekracza 220% kryterium dochodowego uprawniającego do korzystania z pomocy społecznej, czyli w przypadku osoby samotnie gospodarującej 1 542,20 zł, oraz w przypadku osoby  w rodzinie 1 161,60 zł.
    
Kontakt telefoniczny: 17 2773 046, 531 982 416.

Logo programu Dobry Start

 Od 1 lipca br. Zakład Ubezpieczeń Społecznych rozpoczął obsługę rządowego programu „Dobry start” (tzw. 300+) . Wnioski można składać tylko drogą elektroniczną, przy wykorzystaniu następujących kanałów:
• na Platformie Usług Elektronicznych (PUE) ZUS – to jest ta sama Platforma, z której pobierała się BON TURYSTYCZY. Aby wysłać wniosek przez PUE nie trzeba posiadać dodatkowego podpisu elektronicznego .Wniosek można podpisać Profilem PUE.
• przez bankowość elektroniczną
• na portalu empatia.mpips.gov.pl
Wypłata świadczeń będzie następować wyłącznie na wskazane przez wnioskodawcę konto bankowe.


Jeśli nie macie Państwo profilu na PUE zorganizowaliśmy dla Państwa możliwości założenia profilu w GOPS Niebylec 24 pok.nr 9 . Pracownicy ZUS będą dostępni dla państwa w dniach 21-22 września 2021r. godzinach od 8.30 do 13.30.

Na spotkanie z pracownikiem należy zabrać ze sobą dowód osobisty, mieć swój email oraz numer rachunku bankowego.

Infografika dotycząca programu Dobry Start: Program „Dobry Start” to inwestycja w edukację polskich dzieci. To 300 zł jednorazowego wsparcia dla wszystkich uczniów rozpoczynających rok szkolny. Rodziny otrzymają świadczenie bez względu na dochód. To wsparcie dla 4,4 miliona uczniów.  Świadczenie dobry start przysługuje raz w roku na dziecko uczące się w szkole, aż do ukończenia przez nie 20. roku życia. Na dziecko niepełnosprawne, uczące się w szkole,  świadczenie przysługuje do ukończenia przez nie 24. roku życia.  Aby otrzymać wsparcie, należy złożyć wniosek. Może to zrobić matka, ojciec, opiekun prawny dziecka lub opiekun faktyczny dziecka (opiekun faktyczny to osoba faktycznie sprawująca opiekę nad dzieckiem, która wystąpiła do sądu opiekuńczego o przysposobienie dziecka). Wniosek o świadczenie dla dzieci, które przebywają w pieczy zastępczej składa rodzic zastępczy, osoba prowadząca rodzinny dom dziecka lub dyrektor placówki opiekuńczo-wychowawczej.  Od 1 lipca br., zgodnie z wprowadzonymi zmianami do programu "Dobry start" zmieniły się zasady naboru wniosków o przyznanie świadczenia dobry start.  Począwszy od najbliższego roku szkolnego 2021/2022, świadczenie dobry start będzie przyznawał i wypłacał Zakład Ubezpieczeń Społecznych - w miejsce gminnych i powiatowych organów właściwych - zapewniając w pełni zautomatyzowany proces obsługi programu "Dobry start".  Według nowych zasad, wnioski o świadczenie dobry start można składać do ZUS tylko drogą elektroniczną, a wypłata przyznanego świadczenia będzie odbywać się wyłącznie w formie bezgotówkowej, na wskazane konto bankowe.  Wnioski  drogą online  można składać, tak jak w latach ubiegłych od 1 lipca do 30 listopada przez Portal informacyjno-usługowy Emp@tia na stronie https://empatia.mpips.gov.pl/ , przez bankowość elektroniczną lub portal PUE ZUS  Złożenie wniosku w lipcu lub sierpniu gwarantuje wypłatę świadczenia nie później niż do 30 września. Gdy wniosek zostanie złożony w kolejnych miesiącach (we wrześniu, październiku lub listopadzie), to wsparcie trafi do rodziny w ciągu 2 miesięcy od złożenia wniosku.  Świadczenie dobry start nie przysługuje na dzieci uczęszczające do przedszkola oraz dzieci realizujące roczne przygotowanie przedszkolne w tzw. zerówce w przedszkolu lub szkole. Program Dobry Start nie obejmuje również studentów.  Szczegółowe informacje pod nr tel. 22 290 22 02

Od roku szkolnego 2021/2022 za przyznanie i wypłatę środków dla uczniów rozpoczynających rok szkolny odpowiada Zakład Ubezpieczeń Społecznych.

Wnioski można złożyć wyłącznie drogą elektroniczną – za pośrednictwem portalu Platformy Usług Elektronicznych (PUE ZUS), portalu Emp@tia lub przez bankowość elektroniczną. Każda osoba, która złoży wniosek o świadczenie z programu Dobry Start (także przez bankowość elektroniczną lub portal Emp@tia), znajdzie wszystkie informacje na temat tego wniosku i jego obsługi na portalu PUE ZUS (status obsługi wniosku, szczegółowe informacje o świadczeniu).

Na portalu PUE ZUS znajdzie się też cała korespondencja z ZUS w sprawie wniosku o świadczenie (wezwanie do uzupełnienia wniosku lub załączników, informacja o przyznaniu świadczenia, decyzja odmawiająca przyznania świadczenia).

Świadczenie z programu Dobry Start będzie wypłacane wyłącznie na rachunek bankowy. Jeśli ktoś jeszcze nie ma rachunku, a chce wnioskować o tzw. 300 plus, powinien go założyć.

Podkategorie