Rysunek meżczyzny z łopatą do śniegu usuwającego śnieg z dachu

KOMUNIKAT Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego w Strzyżowie do właścicieli i zarządców obiektów budowlanych w związku z potencjalnymi zagrożeniami występującymi w okresie zimowym

W związku z możliwością wystąpienia w okresie zimowym niekorzystnych warunków atmosferycznych mogących powodować uszkodzenia obiektów budowlanych lub stwarzać zagrożenie dla życia lub zdrowia ludzi, bezpieczeństwa mienia lub środowiska przypominam, że zgodnie z art. 61 pkt 2 ustawy Prawo budowlane (tekst jednolity: Dz. U. z 2023r., poz. 682 z późn. zm.) właściciele i zarządcy zobowiązani są do zapewnienia bezpiecznego użytkowania obiektów budowlanych.

W szczególności w tej sytuacji osoby te zobowiązane są do podejmowania działań w celu niedopuszczania do przeciążenia konstrukcji budynku przez zalegający na dachu śnieg i zapewnienie w razie konieczności odśnieżania dachu oraz elementów elewacji budynku. Obowiązek ten obejmuje także usuwanie sopli, brył, nawisów lodowych i śniegowych, mogących zagrozić bezpieczeństwu osób znajdujących się na ciągach komunikacyjnych przebiegających bezpośrednio przy budynku.

Należy przy tym pamiętać, że niewłaściwe wykonywanie prac związanych z usuwaniem śniegu z dachu może stwarzać ogromne zagrożenie zarówno dla budynku, jak i dla osób wykonujących te prace. Dlatego muszą być one prowadzone z zachowaniem zasad bezpieczeństwa i przepisów BHP.

W związku z powyższym, w celu uniknięcia zagrożeń, zwracam się do wszystkich zobowiązanych o bezzwłoczne spełnianie obowiązków wynikających z powyższych przepisów.

Przypominam:

  • kto niewłaściwie utrzymuje i użytkuje obiekt budowlany lub nie zapewnia bezpieczeństwa użytkowania obiektu podlega karze grzywny nie mniejszej niż 100 stawek dziennych, karze ograniczenia albo pozbawienia wolności do roku (art. 91a ustawy − Prawo budowlane)
  • kto nie spełnia obowiązku wykonania kontroli okresowej obiektu podlega karze grzywny (art. 93 pkt 8 ustawy − Prawo budowlane).

Z up. POWIATOWEGO INSPEKTORA
NADZORU BUDOWLANEGO
inż. Marcin Małek
inspektor

Działając na podstawie umowy z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad, dotyczącej sporządzenia opisu stanu nieruchomości przejętych na rzecz Skarbu Państwa oraz nieruchomości przeznaczonych do ograniczenia w korzystaniu decyzją ZRID (o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej) Wojewody Podkarpackiego z dnia 25.08.2023 roku (znak sprawy: N-VIII.7820.1.39.2022) zawiadamia się, że zostanie spisany protokół z oględzin działek objętych inwestycją: „Budowa drogi ekspresowej S19 od węzła Babica (bez węzła) – do m. Jawornik na odcinku od km 21+671,00 do km
33+241.60 o długości 11.57 km wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną, budowlami i urządzeniami budowlanymi” zgodnie z tabelą poniżej.

pdfDo pobrania plik z tabelą zawierającą Zawiadomienie o czynnościach opisu stanu nieruchomości w związku z inwestycją: „Budowa drogi ekspresowej S19 od węzła Babica (bez węzła) – do m. Jawornik na odcinku od km 21+671,00 do km 33+241.60 o długości 11.57 km wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną, budowlami i urządzeniami budowlanymi” dla działek, których właściciele mają niepełne dane adresowe w Ewidencji Gruntów i Budynków.

Spółka G4GEODEZJA Sp. z o.o zwraca się z prośbą o uczestnictwo w czynnościach sporządzenia protokołu, który będzie dokumentował stan zagospodarowania nieruchomości w chwili jej zajęcia. Jednocześnie informujemy, iż nieobecność właściciela nieruchomości nie będzie wstrzymywała spisania protokołu i dalszych prac. Protokół opisujący nieruchomość w przypadku nieobecności Właściciela zostanie spisany jednostronnie

W interesie Państwa jest uczestnictwo osobiście lub przez swojego przedstawiciela w sporządzeniu protokołu dokumentującego stan zagospodarowania nieruchomości w chwili jej zajęcia. Dokument świadczący o pełnomocnictwie jednorazowym zostanie dołączony do akt.

WAŻNE informacje dla właściciela/współwłaściciela/użytkownika wieczystego:

Obecność właściciela/współwłaściciela/użytkownika wieczystego nieruchomości, pomimo iż nie obowiązkowa, jest zalecana. W przypadku, gdy działka jest współwłasnością i nie wszyscy właściciele mają możliwość stawienia się na gruncie, ważne aby osoby obecne na spotkaniu posiadały stosowne upoważnienie/pełnomocnictwo w tym zakresie - do występowania w imieniu nieobecnych.

Osoby biorące udział w czynnościach sporządzenia protokołu dokumentującego stan nieruchomości powinny posiadać dokument tożsamości, a w przypadku występowania w charakterze pełnomocnika – stosowne pełnomocnictwo, w którym należy zawrzeć zapisy upoważniające do reprezentowania właściciela w czynnościach opisu stanu nieruchomości objętej (-ych) inwestycją budowy drogi
ekspresowej S19.

W przypadku współwłasności, współużytkowania wieczystego, małżeńskiej wspólności ustawowej - uczestnikami postępowania są wszystkie strony.

Zawiadomienie dokonywane jest na adres wskazany w katastrze nieruchomości

Kontakt do koordynatora prac:

Dariusz Chrzanowski
Telefon: +48 733-517-325
Adres email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Marcin Ciszek
telefon: +48 791-739-309
adres email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Zdjęcie z Godłem Rzeczypospolitej Polskiej i napisem mObywatel oraz tekstem Zastrzeż PESEL, po prawej widoczny komputer przenośny

Warto zadbać o bezpieczeństwo swoich danych. Od 17 listopada br. można zastrzec swój numer PESEL.

Zastrzeżenie numeru PESEL to usługa, dzięki której nikt nie weźmie na Ciebie kredytu, nie kupi sprzętów na raty, nie sprzeda nieruchomości bez wiedzy i zgody właściciela, nie wyrobi duplikatu karty SIM. W skrócie, nikt nie wykorzysta Twojego numeru PESEL bez Twojej wiedzy.

Od 17 listopada 2023 r. jest możliwe zastrzeżenie lub cofnięcie zastrzeżenia numeru PESEL elektronicznie - także przy użyciu aplikacji mObywatel - lub osobiście w siedzibie dowolnej gminy.

Uwaga! Zgodnie z informacją Ministra Cyfryzacji, w związku ustawą z dnia 7 lipca 2023 r. o zmianie niektórych ustaw w celu ograniczania niektórych skutków kradzieży tożsamości (Dz.U. z 2023. poz. 1394) ustawowy obowiązek weryfikacji zastrzeżenia numeru PESEL przy zawieraniu, np. umowy kredytu lub pożyczki wejdzie w dniu 1 czerwca 2024 r. Do tego czasu będzie można zastrzegać lub cofać zastrzeżenie numeru PESEL, ale skutki prawne będą oddziaływały na zdarzenia, które nastąpią od 1 czerwca 2024 r.

W przypadku zastrzegania numeru w Urzędzie Gminy konieczny będzie osobisty wniosek, złożony w postaci papierowej i opatrzony własnoręcznym podpisem.
Organ gminy bezpośrednio po złożeniu wniosku i pozytywnej weryfikacji tożsamości zarejestruje zastrzeżenie albo cofnięcie zastrzeżenia numeru PESEL w rejestrze i wyda wnioskodawcy potwierdzenie zastrzeżenia albo jego cofnięcia.

W utworzonym Rejestrze Zastrzeżeń Numerów PESEL każda osoba fizyczna będzie mogła dokonać:

  1. Zastrzeżenia numeru PESEL.
  2. Cofnięcia zastrzeżenia numeru PESEL.
  3. Ustawienia automatycznego zastrzeżenia numeru PESEL.
  4. Sprawdzenia historii weryfikacji numeru PESEL przez instytucje, firmy i osoby prywatne.
  5. Podglądu historii zmian statusu.

Jak to zrobić:

  1. Elektronicznie poprzez stronę obywatel.gov.pl
  2. Wykorzystując aplikację mObywatel
  3. Osobiście w dowolnym Urzędzie Gminy:
  • po zweryfikowaniu tożsamości składa się wniosek o wpisanie w rejestrze zastrzeżenia swojego numeru identyfikacyjnego lub cofnięcie takiego zastrzeżenia.
  • w rejestrze zastrzeżeń wprowadzane są dane osób pełnoletnich - osób z obywatelstwem polskim, jak i cudzoziemców.
  • w przypadku niemożności złożenia wniosku o zastrzeżenie numeru PESEL spowodowanej chorobą, niepełnosprawnością lub inną niedającą się pokonać przeszkodą zastrzeżenia numeru PESEL można dokonać przez pełnomocnika, który stawi się osobiście w dowolnym urzędzie gminy, złoży pełnomocnictwo szczególne do dokonania tej czynności i potwierdzi swoją tożsamość za pomocą dokumentu tożsamości.
  • w imieniu osoby nieposiadającej zdolności do czynności prawnych albo posiadającej ograniczoną zdolność do czynności prawnych, wniosek o zastrzeżenie albo cofnięcie zastrzeżenia numeru PESEL może złożyć osobiście w dowolnym urzędzie gminy opiekun prawny albo kurator. W tym celu przedkłada orzeczenie sądowe potwierdzające wyznaczenie go opiekunem albo kuratorem oraz potwierdza swoją tożsamość za pomocą dokumentu tożsamości.

W Gminy Niebylec powyższe czynności można realizować w Urzędzie Gminy Niebylec bud. 183 (USC i ewidencja ludności) w godzinach pracy Urzędu.

Na podstawie art. 26 i art. 7 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz.U. 2023 poz. 40) w związku z art. 19 ust. 6 ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne (tekst jednolity Dz.U. 2022 poz.
1385), Wójt Gminy Niebylec zawiadamia o wyłożeniu do wglądu publicznego „Projektu założeń do planu zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe dla gminy Niebylec - aktualizacja na lata 2023 - 2026 z perspektywą do 2038”

Powyższy dokument wyłożony jest do wglądu w sposób zwyczajowo przyjęty w budynkach Urzędu Gminy Niebylec na okres 21 dni, ti. od 28.08.2023 r. do 18.09.2023 r.

Dokument jest również dostępny na stronie internetowej: https://bip.niebylec.pl

Osoby i jednostki organizacyjne zainteresowane zaopatrzeniem w ciepło, energię elektryczną i paliwo gazowe na obszarze gminy mają prawo składać wnioski, zastrzeżenia i uwagi.

OBWIESZCZENIE Wójta Gminy Niebylec o wyłożeniu do wglądu publicznego "Projektu założeń do planu zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe dla gminy Niebylec - aktualizacja na lata 2023 - 2026 z perspektywą do 2038"

Projekt założeń do planu zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe dla gminy Niebylec - aktualizacja na lata 2023 - 2026 z perspektywą do 2038